martes, 11 de mayo de 2010

Paulo Freire i l'educació de persones adultes


Paulo Freire constitueix una figura de gran rellevància en l'àmbit de l'educació de persones adultes per les seves aportacions als processos d'alfabetització de les persones adultes. L'educació de persones adultes és un dels àmbits de l'educació social i d'altres professionals. Seguint la teoria crítica de Paulo Freire, entenem que l'Educació de Persones Adultes és un procés de construcció humana, un quefer "permanent", i és també un procés de comunicació, diàleg i interacció social que transcendeix dels espais educatius clàssics i dels sabers tècnics i acadèmics. Com procés comunicatiu i interactiu s'integra en el món "social" i en el món "Subjectiu", es desenvolupa en contextos de participació, de manera que ajuda a construir coneixements i habilitats, i sobretot, fomenta processos de transformació social (Requejo, 2003). Es tracta per tant d'una opció, que es s'emmarca en un model social, des del que entenem que l'EA, és un factor de democratització de la societat, de participació social, de creixement i de desenvolupament cultural, social i econòmic. Com a tal, constitueix un amplíssim camp de coneixement, d'intervenció i de recerca, que dia a dia està adquirint major rellevància dins de l'Educació en particular i de l'acció social en general. Sobretot a partir dels esforços realitzats en les dues últimes dècades per superar els moments de caiguda o aparent paralització produïts per la falta depolíticas impulsores de projectes socioeducatiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario